Velkommen!

Den Danske Forening i Oslo er en forening som gjennomfører sosiale og kulturelle engasjementer for danske bosatt i Oslo og omegn. Foreningen har i tillegg en felles møteplass den første fredag i måneden på Det norske Teater.

DEMENTI

Den Danske Forening i Oslo ønsker grundet det uheldige navnesammenfald at slå fast, at Den Danske Forening i Oslo ikke har nogen tilknytning til Den Danske Forening eller deler deres synspunkter.

Vi er en apolitisk forening stiftet i 1882, der gennemfører sociale og kulturelle engagementer for danskere bosat i Oslo og omegn.

Skjer nå

Foreningens gamle fane Foreningens fane

Foreningens gamle fane har nå fått en sentral plass i Ambassadørboligen

Cafeen ovenpå Det Norske Teater. Hver første fredag i måneden mødes vi (10 - 15 stykker) på Det Norske Teater - cafeen ovenpå - hvor der er digtoplæsning og en masse dansk hyggesnak. Dørene åbnes klokken 11.00 til hyggesnak, og underholdningen starter klokken 12.00. Vel mødt! I tilfælde af, at digtoplæsningen bliver aflyst, mødes vi alligevel i foyeren til hyggeligt samvær.

Omvisning i Operaen

Lørdag den 9. februar kl 11.00 - 12.00 har vi booket omvisning i Operaen, så vi kan se, hvad der sker bag kulisserne.

I løpet av en ca. 50 minutters rundtur får du et innblikk i noen av operahusets mange rom og hva som skjer bak scenen før teppet går opp. Kanskje tar vi en tur innom Hovedscenen, kostymeverkstedet eller malersalen, og forhåpentlig møter vi en sanger eller danser på vår vei. Du får også høre mer om arkitektur, sceneteknikk, opera og ballett formidlet av kunnskapsrike omvisere.

Efterfølgende kunne det være hyggeligt med frokost i cafeen.

Pris: 80,- NOK per person

Tilmelding: Frist for tilmelding er 1. februar til Catharina Jessen Ratenburg på tlf. 45 86 37 84 eller email catharinar@gmail.com.

Årsmøte / generalforsamling, torsdag den 7. marts kl. 18.00 på St. Hanshaugen Seniorsenter

Vi holder generalforsamling med ostebord torsdag den 7. marts 2019.
Som underholdning vil vi også i år have rejseberetninger – fra Pers tur til New Orleans og Catharinas tur til Sydafrika.

Transport: St. Hanshaugen Seniorsenter er beliggende i stueetagen og adressen er: Lovisenberggata 4E. Det er rett overfor Lovisenberg kirke. Bus nr. 37 går nesten til døren. Tilmelding: Frist for tilmelding er 1. marts til Catharina Jessen Ratenburg på tlf. 45 86 37 84 eller email catharinar@gmail.com.

Ledig leilighet

Hjelpeforeningen har av og til ledige leiligheter - vil du stå på liste kontakt Per Brander på 90580162

Kontakt

Har du spørsmål om aktiviteter eller om foreningen ta kontakt med formann Catharina Jessen Ratenburg på mobil +47 45863784 eller sekretær Irma Iversen på mobil +47 926 49 421